اخبار و مقالات

پیش بینی افزایش 6 هزار تنی گیلاس در باغات دامغان
تاریخ انتشار : 1395/5/26 ساعت 16:42:45
پیش بینی افزایش 6 هزار تنی گیلاس در باغات  دامغان

















پیش بینی افزایش 6 هزار تنی گیلاس در باغات دامغان
تاریخ: 1395/03/22
شماره: 5836
بازدید: 37
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از آغاز برداشت گیلاس از سطح باغات گیلاس این شهرستان خبر داد و گفت : کار برداشت گیلاس از باغات گیلاس شهرستان دامغان از 10خرداد ماه امسال آغاز شد و تا پایان خرداد ماه امسا ل کار برداشت ادامه دارد .
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از آغاز برداشت گیلاس از سطح باغات گیلاس این شهرستان خبر داد و گفت : کار برداشت گیلاس از باغات گیلاس شهرستان دامغان از 10خرداد ماه امسال آغاز شد و تا پایان خرداد ماه امسا ل کار برداشت ادامه دارد.

عباس علیان نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت : یک هزار و 900 هکتار سطح باغات سردسیری شهرستان دامغان است که این باغات شامل باغ زرد آلو ، گیلاس ، شلیل ، گلابی و سیب است.

وی اضافه کرد : در شهرستان دامغان 85هکتار از سطح باغات گیلاس بار ده است و 5 هکتار دیگر نیز به صورت غیر بارده بوده و به صورت نهال وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه گیلاس های برداشت شده از سطح باغات گیلاس در این شهرستان برای فروش و مصرف در شهرستان ، داخل استان و استان های شمالی ارسال می شود گفت : سال گذشته چهار هزار و 500 تن گیلاس از سطح باغات گیلاس شهرستان دامغان برداشت شد و امسال پیش بینی می شود این رقم برداشت به 6هزار تن افزایش پیدا کند.

وی عملکرد برداشت گیلاس در هر هکتار را 7 تن بیان کرد و افزود : دیباج، کلاته رودبار، آستانه، آهوانو و شور تنگه از مهمترین مناطقی در شهرستان دامغان است که کار برداشت گیلاس در آنها انجام می گیرد.
منبع خبر: خبرگزاری ایانا